FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Najmocniejsze Volvo na jubileusz modelu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl Strona Główna :: VOLVO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekTRAKER
Administrator
Administrator



Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Krotoszyn
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:07, 21 Wrz 2011    Temat postu: Najmocniejsze Volvo na jubileusz modelu

[link widoczny dla zalogowanych]


W 1987 r. miała miejsce rynkowa premiera Volvo F16 napędzanego pierwszym w historii Volvo silnikiem 16-litrowym, rozwijającym moc 470 KM. W kolejnych latach, pod wpływem potrzeb rynku, opracowywano coraz mocniejsze samochody ciężarowe. - "Dzięki Volvo FH16 750 możemy oferować klientom samochód ciężarowy o niepodważalnie najwyższych osiągach, dobrej ekonomice paliwowej i wyjątkowo niskim poziomie emisji spalin. To bezkompromisowe połączenie cech niezbędnych dla realizacji najcięższych i najbardziej wymagających zadań transportowych" - mówi Staffan Jufors, prezes i dyrektor generalny Volvo Trucks. Nowa jednostka napędowa bazuje na sprawdzonej platformie technologicznej, wykorzystywanej przez Volvo Trucks w aktualnie produkowanym silniku 16-litrowym o mocy 700 KM - rzędowa „szóstka" z górnym wałkiem rozrządu, 4 zaworami na cylinder i pompowtryskiwaczami. Zyskała większą moc i moment obrotowy, przy nie zmienionym zużyciu paliwa.

750-konny silnik jest dostępny w dwóch wersjach: Euro 5 oraz EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle), oferującej jeszcze niższy poziom emisji cząstek stałych i zadymienia spalin. Standardowym elementem układu napędowego jest zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo I-Shift, którą dostosowano do przenoszenia dużego momentu obrotowego nowej jednostki napędowej. Wybór tylnych osi umożliwia konfigurowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu drogowego do 250 t. Ostatnio ofertę poszerzono o oś RS1360, opracowaną z myślą o energooszczędnym transporcie długodystansowym. Nowa „siedemsetpięćdziesiątka" rozwija 2800 Nm już przy 900 obr/min, skąd krzywa momentu obrotowego ostro pnie się w górę, do maksymalnego poziomu 3550 Nm przy 1050 obr/min, który pozostaje niezmienny aż do 1400 obr/min. Taka a nie inna charakterystyka umożliwia utrzymywanie dużych prędkości nawet na najbardziej stromych podjazdach.

"Wioząc ciężki ładunek, im więcej mocy masz do dyspozycji przy niskiej prędkości obrotowej, tym mniejsze obciążenie silnika i tym bardziej ekonomiczna jazda. A to z kolei przynosi rezultat w postaci doskonałych właściwości jezdnych" - mówi Hayder Wokil, menedżer produktu w Volvo Trucks. Volvo FH16 750 jest przeznaczone do realizacji zarówno najcięższych zadań transportowych, jak i przewozów w terenie górzystym, podczas których pożądane jest utrzymywanie dużych prędkości średnich. - "W przypadku większości nabywców FH16, najistotniejszą kwestią jest możliwość przetransportowania jak największego tonażu w jak najkrótszym czasie. Ale na szybkim transporcie zależy również wielu innym klientom, przewożącym produkty o dużej wartości lub łatwo psujące się na duże odległości, w warunkach zróżnicowanej topografii, a także przewoźnikom realizującym dostawy w systemie just-in-time" - wyjaśnia Wokil.

Rezultatem utrzymującej się od dawna tendencji do zwiększania ciężaru ładunków są stale rosnące wymagania dotyczące mocy silników samochodów ciężarowych. Od debiutu Volvo F16, napędzanego 470-konnym silnikiem 16-litrowym pierwszej generacji, w 1987 r., w ślad za zmieniającymi się potrzebami rynku i klientów, opracowywano coraz to mocniejsze jednostki napędowe. W 1993 r. moc została zwiększona do 520 KM. Dziesięć lat później światło dzienne ujrzał silnik bazujący na zupełnie nowej technologii, rozwijający moc maksymalną 610 KM. W roku 2009 Volvo Trucks, jako pierwszy producent samochodów ciężarowych osiągnął pułap 700 KM. Obecnie czas na kolejny krok - Volvo FH16 750 KM. Produkcja Volvo FH16 napędzanych najmocniejszym silnikiem, przeznaczonych na rynek europejski, ruszy na początku 2012 r. Oprócz wariantu 750 KM, 16-litrowy silnik Volvo będzie oferowany także w wariantach o mocy maksymalnej 540, 600 i 700 KM.
_________________


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BartekTRAKER dnia Śro 18:10, 21 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl Strona Główna :: VOLVO Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl: forumtruckerskie.c0.pl     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin