FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Kenworth

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl Strona Główna :: USA Truck
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DitekKLB
Zasłużony



Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Kluczbork
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 10:29, 18 Sie 2011    Temat postu: Kenworth

Kiedy na rynku pojawił się Kenworth T 600 A ze ściętą maską, szybko zyskał przydomek "Anteater" czyli "mrówkojad". Równie szybko zapełniła się księga zamówień, ponieważ po raz pierwszy amerykański producent zadbał o poprawienie ekonomiczności pojazdu.
Niełatwo było przekonać amerykańskich truckerów do aerodynamicznego modelu T 600. Ich dotychczasowe bożyszcze stanowił przecież potężny, błyszczący chromem stwór o wyzywającej kolorystyce. Model T 600 o zaokrąglonych liniach był dla nich po prostu "zbyt mało męski".
Aby dowieść zalet modelu T 600, Kenworth zdecydował się w 1990 roku na "przełajową", pokazową jazdę trzech swoich nowych trucków po całych Stanach. Wyposażono je w silniki wysokoprężne Cummins, o mocy od 330 do 460 KM. Biorący udział w akcji Garry Ziebel stwierdził, że było to równie wielkie wyzwanie dla silników, jak i dla samych kierowców. W ciągu niewielu dni dokonali tego, na co zwykle kierowca pokonujący długie trasy potrzebuje całego roku. "Tour America" stał się przebojem reklamowym i pozwolił sprzedać w ciągu następnych 10 lat aż 70 000 egzemplarzy modelu T 600. W 1995 roku Kenwortha uhonorowano Narodowym Medalem Zasługi w dziedzinie badań i rozwoju sektora samochodowego.
W 1993 roku z okazji 70 lecia istnienia, firma otworzyła kolejną fabrykę - w Renton (Washington), w której produkowano model T 600 AeroCab o modularnej jednostce kabina kierowcy/kabina sypialna. Mozna było wybierać miedzy płaskim dachem (Flat Top), a zintegrowanym z linia całości - skrzydłem Aerodyne.






DANE TECHNICZNE:
Producent: Kenworth Truck Company, przedsiębiorstwo koncernu Paccar, Seattle (Washington), USA
Model: T 600 A
Konfiguracja: 6x4, ciągnik z silnikiem przed kabiną
Silnik: Diesel Cummins 6-cylindrowy LT 10
moc 270 KM (199 kW)
lub Caterpillar moc od 285 do 400 KM (210-294 kW)
Skrzynia biegów: manualna Fuller albo Spicer
(15 albo 16 biegów)
Resorowanie: resory piórowe
Rama: kratownica, dwie podłużnice stalowe, poprzeczki aluminiowe lub stalowe
Hamulce: bębnowe
Ciężar całkowity: powyżej 15 ton
w USA klasa 8
Udźwig całkowity: do 70 ton
Rok produkcji: 1985


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl Strona Główna :: USA Truck Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl: forumtruckerskie.c0.pl     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin