FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj     
Iveco gotowe na Euro VI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl Strona Główna :: IVECO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DitekKLB
Zasłużony



Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Kluczbork
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:28, 22 Sie 2011    Temat postu: Iveco gotowe na Euro VI

Nowe silniki, wyposażone tylko w technologie SCR produkcji FPT Industrial, beda zapewniac zoptymalizowane spalanie oraz układy oczyszczania spalin, aby utrzymac wiodaca pozycje Iveco w swojej klasie pojazdów pod wzgledem spalania paliwa z wiekszym poszanowaniem srodowiska naturalnego dzieki przełomowej opatentowanej technologii redukcji tlenków azotu (NOx), która charakteryzuje sie wysoka skutecznoscia (ponad 95% w stosunku do 80-85% w przypadku najlepszych konkurentów).

Dyrektor Generalny FPT Industrial Giovanni Bartoli powiedział: “Nasze działania maja cały czas na celu zwiekszenie wydajnosci klienta i obniżenie emisji; dlatego też bierzemy pod uwage każde rozwiazanie pozwalajace nam osiagnac te cele. Tak naprawde metoda “tylko SCR” jest dowodem na nasze przywództwo technologiczne i zaangażowanie na rzecz spełnienia potrzeb coraz bardziej wymagajacego rynku.”

Dyrektor Generalny Iveco Alfredo Altavilla powiedział: “Jako pierwsi ogłosilismy nasza strategie w zakresie technologii produkcji silników zgodnych z norma emisji spalin Euro VI już w kwietniu 2010 roku na spotkaniu z analitykami i inwestorami w Turynie. Powiedziałem wtedy, że spełnimy wymagania normy czystosci spalin Euro VI bez układu dopalania spalin (EGR- Exhaust Gas Recirculation pol. recyrkulacja spalin). EGR jako technologia jest stosowana w branży transportowej, lecz dla pojazdów użytkowych z segmentu cieżkiego, które w czasie swojej eksploatacji przejeżdżaja wiecej niż milion kilometrów, własciwym wyborem technicznym jest technologia, która zmniejsza zużycie paliwa i dodatkowe koszty eksploatacji do minimum. Technologia oczyszczania spalin “tylko SCR” w układzie wydechowym wyprodukowana przez FPT Industrial

spełnia te ważna potrzebe. Jasne jest, że pojazdy spełniajace norme emisji spalin Euro VI beda droższe; technologia ma swoja cene i wartosc. Wprowadzimy odpowiednio wyposażone pojazdy na rynek, gdy poprosza nas o to nasi klienci.”

Historia Iveco obfituje w innowacje techniczne majace na celu redukcje kosztów eksploatacyjnych, przy czym jedna z takich podstawowych innowacji od dawna była technologia obniżenia spalania paliwa. W przypadku normy czystosci spalin Euro IV/V wprowadzonej w 2005 roku, Iveco wybrała technologie SCR. Powyższy wybór został dokonany całkowicie na podstawie kosztów użytkowania (TCO), pozwalajac na regulacje silników w celu pełnej optymalizacji sprawnosci spalania, a co za tym idzie ekonomicznosci, kosztem wysokiej emisji tlenków azotu (NOx), których ilosc mogłaby byc zmniejszona przy użyciu technologii SCR w układzie wydechowym.

W przypadku normy czystosci spalin Euro VI, ani strategia Iveco, ani zapotrzebowanie ze strony naszych klientów na ekonomiczne pojazdy nie zmieniły sie. Biorac pod uwage ogólna akceptacje faktu, że nie wszystko można osiagnac w komorze spalania lub w układzie wydechowym, Iveco może wykorzystac postep technologiczny dokonany przez FPT Industrial, które niestrudzenie zwieksza sprawnosc technologii SCR. W efekcie powstał układ oczyszczania spalin przy użyciu technologii SCR, który charakteryzuje sie bezprecedensowa skutecznoscia w obniżaniu szkodliwych emisji. Jest tutaj mowa oczywiscie o technologii “tylko SCR” przeznaczonej do silników pojazdów z segmentu sredniego i cieżkiego. Technologia oczyszczania spalin “tylko SCR” jest całkowicie unikalna pod tym wzgledem, że jest w stanie sprostac niezwykle surowym ograniczeniom w emisji tlenków azotu (NOx) dzieki zastosowaniu tylko układu redukcji katalitycznej bez potrzeby recyrkulacji spalin.

Realizacja układu SCR o tak wysokiej sprawnosci była możliwa dzieki dokładnej kontroli dozowania płynu AdBlue (roztworu mocznika jako katalizatora), a także odpowiednim własnosciom cieplnym układu oczyszczania spalin. W technologii “tylko SCR” wprowadzono nowej generacji układ oczyszczania spalin, co jest wynikiem intensywnych prac badawczych FPT Industrial, których wyniki sa chronione szeregiem patentów:

Zastosowanie zoptymalizowanych metod dynamiki płynów do modelowania powstawania spalin i dozowania AdBlue oraz katalizatorów do selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
Logika sterujaca układem dawkowania umożliwiajaca precyzyjne dawkowania płynu AdBlue, aby zmniejszyc wykryte emisje tlenków azotu (NOx).
Technologia wykorzystujaca czujniki amoniaku i tlenków azotu (NOx) pozwalajaca wyczuwac spaliny niezwykle dokładnie, dzieki czemu możliwe jest adaptacyjne dozowanie płynu AdBlue w celu zrekompensowania starzenia sie katalizatora SCR.
Technologia mieszania w izolowanej rurze pozwala na hydrolyze jednorodnego mocznika oraz na jego dystrybucje w strumieniu spalin przy zastosowaniu ruchu wirowego.

Połaczenie wyżej wymienionych patentów pozwoliła osiagnac sprawnosc redukcji tlenków azotu (NOx) na poziomie powyżej 95%, a w okreslonych warunkach nawet blisko 100%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl Strona Główna :: IVECO Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
     ZAPRASZAMY forumtruckerskie.c0.pl: forumtruckerskie.c0.pl     
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group   c3s Theme © Zarron Media
Regulamin